loading...

سلامت و پزشكي

پزشكي

بازدید : 201
چهارشنبه 3 اسفند 1401 زمان : 14:57

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی نوعی بیماری عفونی است که از ویروس HPV یا همان اچ پی وی پدید می آید. این بیماری بسیار شایع بوده و به سرعت از طریق تماس پوست با پوست آلوده و رابطه جنسی منتقل می شود. میزان شیوع این بیماری در زنان و مردان به یک اندازه است؛ اما زگیل تناسلی برای خانمها خطرناک تر است چرا که موجب به وجود آمدن سرطان دهانه رحم یا واژن شود.
البته باید بدانید زگیل تناسلی می تواند از طریق رابطه جنسی دهانی نیز انتقال یافته و دهان فرد از جمله لب ها، زبان و گلو دچار این عارضه شود.
پس از انتقال ویروس به بدن فرد دیگر ممکن است بروز علائم چند هفته یا چند ماه طول بکشد. از همین رو شما از وجود ویروس مطلع نمی شوید. بنابراین بهتر است از برقراری رابطه جنسی پرخطر خودداری شود.

برای زگیل تناسلی به چه دکتری مراجعه کنم؟

پس از مشاهده علائم ذکر شده احتمال اینکه به زگیل تناسلی مبتلا شده باشید به وجود می آید و شما باید با مراجعه به دکتر زگیل تناسلی نسبت به درمان اقدام کنید.

  • دکتر زنان که یکی از گزینه های مناسب برای درمان زگیل تناسلی زنان به شمار می رود.
  • اورولوژیست (دکتر مردان) که می تواند به صورت تخصصی زگیل تناسلی مردان را بهبود بخشد.
  • دکتر پوست
  • متخصص جراحی

موارد ذکر شده، پزشکانی هستند که به نوعی متخصص hpv بوده و شما می توانید برای معاینه و تشخیص دقیق بیماری به آنها مراجعه کرده و زگیل تناسلی را درمان کنید.

چه زمانی به دکتر زگیل تناسلی مراجعه کنیم؟

معمولا بیمارانی که دچار این عارضه پوستی عفونی می شوند، در ابتدا علائمی مشاهده نمی کنند که همین امر موجب پیشروی زگیل تناسلی شده و درمان را دشوار تر می کند. علائم HPV زمانی بروز پیدا می کند که ویروس درون بدن فعال شود. بنابراین هنگامی که اولین نشانه های بیماری را مشاهده کردید، سریعا به دکتر زگیل تناسلی مربوطه مراجعه نمایید.
برخی از این علائم عبارت اند از:

  • درد
  • سوزش
  • خارش
  • احساس رطوبت در ناحیه تناسلی
  • ترشح یا خونریزی
  • برامدگی زگیل
  • تغییر رنگ پوست (تیره یا روشن تر)

معاینه زگیل تناسلی چگونه انجام می شود؟

طبیعتا زگیل تناسلی نیز مانند دیگر بیماری ها نیاز به معاینه و گاهی اوقات انجام برخی آزمایشات دارد. به دلیل قابل انتقال بودن ویروس اچ پی وی معاینه فیزیکی توسط پزشک انجام نمی شود و معاینه به صورت مشاهده و پرسش پاسخ صورت می گیرد. اما تعیین آزمایش و تست برای دقیق تر شدن تشخیص بیماری یکی از قدم های معاینه دقیق است.
برای مثال تست پاپ اسمیر یکی از مواردی است که به خانمهای بالای 35 سال بسیار توصیه می شود. این تست علاوه بر بررسی زگیل تناسلی، عفونت ها و سرطان را نیز بررسی می کند.
آزمایش خون و روش مولکولی نیز از دیگر روشهای تشخیص زگیل تناسلی هستند که هم بانوان و هم در آقایان می توانند از آن استفاده کنند.

چگونه دکتر زگیل تناسلی خوب در تهران پیدا کنیم؟

انتخاب یک دکتر زگیل تناسلی خوب معمولا دغدغه بیماران مبتلا به این عارضه است. باید این نکته را به خاطر داشته که علاوه بر تخصص، پزشکی که برای درمان انتخاب می کنید باید تجربه و شناخت کافی به بیماری و اواع روشهای درمان آن را داشته باشد. پزشک وظیفه دارد قبل و بعد از لیزر، تمامی موارد مراقبتی، درمانی و انواع راه های درمانی را برای بیمار توضحی داده تا او را با بیماری و نحوه درمان آشنا کتد.

یک دکتر زگیل تناسلی خوب باید ویژگی های منحصر به فردی چون موارد زیر داشته باشد:

  • به طور کامل با بیماری آشنایی داشته باشد.
  • با دستگاه تناسلی آشنایی کامل داشته باشد.
  • روشهای تشخیص انواع تیپ های مختلف عارضه را به خوبی بداند.
  • آشنایی کامل با انواع بیماری و عوارض زائده ها
  • با انواع روشهای درمان زگیل تناسلی آشنایی و مهارت داشته و با توجه به شرایط بیمار آنها را انتخاب کند.

سوالات متداولی که دکتر زگیل تناسلی هنگام معاینه از شما می پرسد

  • چه علائمی دارید ؟
  • علائم شما چقدر شدید و آزار دهنده است؟
  • آیا رابطه جنسی پر خطر داشته اید؟ (منظور از پر خطر عدم استفاده از کاندوم)
  • آیا شریک جنسی جدید داشته اید؟
  • از طریق شریک جنسی خود مطلع شدید؟
  • سابقه ابتلا به زگیل تناسلی در خود یا افراد خانواده داشته اید؟

پرسشهای بیمار از پزشک زگیل تناسلی

پس از معاینه و پاسخ دادن به سوالات پزشک قطعا سوالاتی در ذهن شما به وجود خواهد آمد و شاید دچار نگرانی شوید. در ابتدا خونسردی خود را حفظ نموده و سوالاتی درباره بیماری خود از پزشک بپرسید تا میزان شدت بیماری را بدانید.https://clinicjarahi.ir/doctor-warts/

  • اگر زگیل تناسلی داشته باشم باید چه کارهایی انجام دهم؟
  • به کدام نوع زگیل تناسلی مبتلا شده ام؟
  • آیا زگیل تناسلی من حاد است
  • باید واکسن HPV بزنم؟
  • چه آزمایشی باید انجام بدم؟

بازدید : 32
سه شنبه 29 اسفند 1402 زمان : 17:41

خون در مدفوع عارضه ای است که ممکن است هر فردی به آن دچار شود. این عارضه می تواند بسیار خطرناک بوده و در اثر دیگر بیماری ها به وجود آید. در این مطلب با معرفی انواع این عارضه و بیماری های زمینه ساز، آن را به طور کامل به شما معرفی نموده و عوارض ناشی از آن را برایتان بازگو خواهیم نمود.

علائم خون در مدفوع

خون در مدفوع عارضه ای است که بیشتر افراد حداقل یکبار در طول زندگی خود آن را تجربه کرده و به آن دچار می شوند. ابن عارضه بسیار دردناک که معمولا بر اثر وجود یک بیماری پیش زمینه ای یا یک عامل زمینه ساز به وجود می آید، نگران کننده بوده و می تواند مشکلات گوارشی درون بدن را توصیف کند.

فاحش ترین علائم این عارضه وجود خون در مدفوع بوده که گاهی بر روی دستمال مشاهده یا بر روی مدفوع به چشم می خورد. این خون دارای رنگهای تیره، روشن یا حالت لخته خون به خود دارد. همچنین این نوع خونریزی ممکن است بدون علائم بوده و حتی فرد بیمار آن را حس نکند.

علت وجود خون در مدفوع چیست؟

علت های زیادی برای وجود خون در مدفوع وجود دارند که هرکدام از آنها سبب بروز این عارضه می گردند. اما مهمترین آنها وجود بیماری های پیش زمینه ای یا وجود مشکلاتی درون دستگاه گوارش است که فرد را به خون در مدفوع رو به رو می کند.

از آنجایی که خون بر روی مدفوع نشان دهنده وجود بیماری درون بدن است، رنگ خون موجود بر آن نیز می تواند شما را به شناخت بیماری کمک کند.

با ما باشید تا در ادامه انواع علت های وجود خون در مدفوع را بررسی نماییم.

بواسیر

بواسیر یک بیماری ناحیه نشیمنگاهی بوده که افراد هنگام ابتلا به آن وجود خون در مدفوع را تجربه می کنند. این بیماری ناشی از متورم و خونی شدن عروق درون راست روده به وجود آمده که به راحتی از بین نمی روند. این عروق در اثر وارد شدن فشار بر این ناحیه به بیرون زده یا حتی خارج از دهانه مقعد شکل می گیرند که فرد را در انجام فعالیت های روزانه دچار اختلال می نمایند.

درمان بواسیر تنها با استفاده از لیزر امکان پذیر بوده و می تواند آن را به از بین ببرد. دیگر شیوه های پزشکی یا بسیار دردناک یا نامناسب تلقی می گردند.

شقاق

شقاق نیز از دیگر بیماری های ناحیه مقعد و نشیمنگاه می باشد که با بروز زخم های کوچک یا شکاف های ۱ سانتی متری یا بیشتر به وجود آمده و فرد را دچار خونریزی مقعدی می کند. معمولا خون ناشی از شقاق به دلیل اینکه زخم در خارج از مقعد و اطراف دهانه آن شکل میگیرد دارای رنگ روشن بوده و معمولا بر روی دستمال به جا می ماند یا خون آن بسیار رقیق است.

فیستول

فیستول مقعد نیز نوعی بیماری عفونی است که در ناحیه مقعد رخ می دهد. این بیماری از به وجود آمدن مجرای عفونی بین دو بافت ماهیچه ای بدن به وجود آمده و فرد را با علائمی چون خونریزی، خروج ترشح و عفونت، درد و سوزش رو به رو می کند.

این بیماری نیز می تواند دیگر علت وجود خون در مدفوع بوده و بیماران را به این عارضه دچار کنند.

زخم معده

زخم معده نیز نوعی بیماری گوارشی است که بسیاری از افراد به آن دچار هستند. وجود زخم در معده سبب خونریزی آن و در نتیجه وجود خون در مدفوع می شود. از آنجایی که معده در مرکز دستگاه گوارش دارد، خونریزی ناشی از آن سبب تیره تر شدن رنگ مدفوع (به دلیل ترکیب خون با مواد غذایی هضم شده) و مشاهده خون تیره بر روی مدفوع می گردد.

پولیپ های روده ای

گاهی درون روده پولیپ هایی رشد می کنند که خوش خیم هستند. اما در صورتی که این پولیپ ها بدخیم و سرطانی شوند، موجب خونریزی شده و مدفوع را به خون آغشته می کنند.

انواع خون در مدفوع

خونریزی مقعدی تنها به شیوه معمولی که بیمار خون را هنگام اجابت مزاج مشاهده کند نبوده و می تواند انواع مختلفی داشته باشد.

برخی از انواع خونریزی عبارت اند از:

  • خونریزی هماتوشزی: خونریزی از نوع هماتوشزی وابسته به انتهای سیستم گوارش بوده و ناشی از مشکلات روده ای است. خونریزی ناشی از انتهای دستگاه گوارش سبب مشاهده خون روشن بوده و دارای رنگ سرخ است.
  • خونریزی مخفی: خونریزی مخفی به راحتی و با چشم قابل مشاهده نبوده و گاهی با مدفوع ترکیب شده و آن را به رنگ تیره در می آورد. بررسی این نوع خون نیاز به انجام آزمایش داشته و به راحتی قابل تشخیص نخواهد بود.
  • خونریزی ملنا: ملنا به نوعی از وجود خون در مدفوع گفته میشود که در آن فرد از آسیب در بخش ابتدایی دستگاه گوارش از جمله روده کوچک یا معده شده و مدفوع وی دارای رنگ بسیار تیره (قیر مانند) و بد بو است.

عوارض

معمولا افرادی که دچار عارضه خون بر روی مدفوع می شوندف در ابتدا آن را جدی نگرفته و به آن بی توجهی می کنند. اما بهتر است بدانید این عارضه خطرناک بوده و از عوارض زیادی چون کم خونی برخوردار است. همچنین علاوه بر کم خونی افراد گاهی با بی توجهی سبب پیشرفت برخی بیماری های نشیمنگاهی نظیر شقاق، بواسیر، فیستول یا زخم معده شده که درمان آنها با مشقت بیشتری شکل می گیرد.

درمان خون در مدفوع

برای درمان وجود خون در مدفوع، ابتدا با مراجعه به پزشک نسبت به عوامل پدید آورنده عارضه آزمایش انجام دهید تا علت اصلی آن معین گردد.

سپس در صورتی که خونریزی ناشی از بیماری های گوارشی شناخته شد، پزشک معالج بهترین شیوه درمان را به شما ارائه خواهد داد. اما در صورتی که خون موجود در اثر دیگر بیماری های نشیمنگاهی چون شقاق، بواسیر یا نظیر آنها شناخته شد، با مراجعه با یک کلینیک معتبر مانند درمان لیزر آن را به طور کامل با لیزر از بین برده و درمان کنید تا دیگر دچار عارضه مشاهده خون در مدفوع نشوید.

منبع: jahansanatnews.ir

بازدید : 19
شنبه 19 اسفند 1402 زمان : 0:43

در اینجا چند تفاوت کلیدی بین مولوسکوم کونتاژیوزوم و زگیل تناسلی وجود دارد:

  • ویروس عامل: مولوسکوم کونتاژیوم توسط ویروس molluscum contagiosum (MCV) ایجاد می شود، در حالی که زگیل تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. گونه های مختلفی از HPV وجود دارد که می تواند باعث ایجاد زگیل تناسلی شود که انواع HPV 6 و 11 شایع ترین مقصر هستند.
  • شکل ظاهری: ضایعات مولوسکوم کونتاژیوم به طور معمول کوچک، گرد، گوشتی رنگ و دارای گودی یا فرورفتگی مرکزی هستند. در مقابل، زگیل تناسلی می تواند از نظر ظاهری متفاوت باشد و ممکن است برآمده، مسطح یا مانند گل کلم باشد. آنها همچنین می توانند گوشتی، صورتی یا خاکستری باشند.
  • محل: ضایعات مولوسکوم کونتاژیوم می توانند در قسمت های مختلف بدن از جمله ناحیه تناسلی، شکم، بازوها و صورت ایجاد شوند. زگیل های تناسلی به طور خاص بر نواحی تناسلی و مقعدی تأثیر می گذارند، اگرچه می توانند در نواحی دیگر مانند دهان و گلو نیز ظاهر شوند.
  • علائم: ضایعات مولوسکوم کونتاژیوم معمولا بدون درد هستند اما ممکن است خارش یا ملتهب شوند. زگیل تناسلی می تواند باعث خارش، سوزش یا ناراحتی شود، به ویژه در هنگام فعالیت جنسی. در برخی موارد، زگیل تناسلی نیز ممکن است خونریزی کرده یا ترشح داشته باشد.
  • عوامل خطر: مولوسکوم کونتاژیوم بیشتر در کودکان و افراد با سیستم ایمنی ضعیف دیده می شود. زگیل تناسلی عمدتاً از راه جنسی منتقل شده و بیشتر در افراد فعال از نظر جنسی رخ می دهد، به ویژه آنهایی که چندین شریک جنسی دارند.
  • عوارض: در حالی که هر دو بیماری عموماً خوش خیم هستند، زگیل تناسلی درمان نشده ناشی از سویه های خاصی از HPV می تواند خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم، مقعد یا سایر انواع سرطان را در برخی موارد افزایش دهد. مولوسکوم کونتاژیوم پتانسیل ایجاد سرطان یکسانی ندارد.
  • تشخیص: پزشک متخصص معمولاً می‌تواند بر اساس ظاهر ضایعات، مولوسکوم سرایتی و زگیل تناسلی را تشخیص دهد. با این حال، ممکن است آزمایش‌های اضافی مانند نمونه‌ برداری پوست یا آزمایش HPV را برای تایید تشخیص زگیل تناسلی انجام دهند.

دریافت توصیه های پزشکی برای تشخیص و درمان مناسب هم مولوسکوم کونتاژیوزوم و هم زگیل تناسلی مهم است. علاوه بر این، انجام رابطه جنسی ایمن و رعایت بهداشت شخصی می تواند به جلوگیری از گسترش این دو ویروس کمک کند.

روش تشخیص دو بیماری

تشخیص مولوسکوم واگیردار و زگیل تناسلی معمولاً شامل ترکیبی از معاینه فیزیکی، سابقه پزشکی و گاهی اوقات آزمایش‌ های آزمایشگاهی است. در اینجا روش های رایج تشخیص برای هر دو بیماری وجود دارد:

تشخیص مولوسکوم کونتاژیوزوم:

  • معاینه فیزیکی: پزشکان اغلب می توانند بر اساس ظاهر مشخص ضایعات، که معمولا کوچک، گنبدی شکل و دارای گودی مرکزی هستند، مولوسکوم سرایتی را تشخیص دهند.
  • درموسکوپی: درماتوسکوپ، یک دستگاه دستی که پوست را بزرگ‌ نمایی می‌کند، ممکن است برای بررسی دقیق‌ تر ضایعات استفاده شود.
  • بیوپسی پوست: در برخی موارد، برای تایید تشخیص با بررسی ضایعه در زیر میکروسکوپ، بیوپسی پوست یا نمونه برداری انجام می شود.

بازدید : 48
چهارشنبه 16 اسفند 1402 زمان : 12:34

کلینیک های معروف برای درمان کیست مویی در ایران و دنیا

توجه به این نکته ضروری است که اگر روش درمان مناسبی انتخاب نشود ، عود کیست مویی حتی پس از درمان نیز ممکن است رخ دهد. پیروی از دستورالعمل های مراقبت پس از عمل ، رعایت بهداشت خوب و اجتناب از نشستن طولانی مدت یا فشار بر ناحیه آسیب دیده می تواند به کاهش خطر عود کمک کند. در نتیجه انتخاب یک کلینیک خوب و متخصصان کاربلد اهمیت بیشماری دارد.

در ادامه به بررسی بهترین کلینیک های تخصصی درمـان کیست مویی در دنیا می پردازیم.

مایو کلینیک Mayo clinic

کلینیک های معروف برای درمان کیست مویی در ایران و دنیا

کلینیک مایو یک موسسه پزشکی مشهور است که مراقبت های جامعی را برای طیف گسترده ای از شرایط پزشکی از جمله درمـان کیست مویی ارائه می دهد. اگر به دنبال جراحی پیلونیدال در کلینیک مایو هستید ، می توانید انتظار داشته باشید که مراقبت های تخصصی از متخصصان با تجربه مراقبت های بهداشتی که در این بیماری تخصص دارند دریافت کنید.

جراحی پیلونیدال در کلینیک مایو بسته به مورد خاص و شدت بیماری ممکن است شامل تکنیک های مختلفی باشد. برخی از گزینه های جراحی رایج برای سینوس پیلونیدال در کلینیک مایو ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  1. برداشتن : برداشتن مجرای سینوسی و بافت آسیب دیده با جراحی برای جلوگیری از عود.
  2. روش های کم تهاجمی : تکنیک هایی مانند درمان آندوسکـوپی سینوس پیلونیدال (EPSiT) یا برداشتن حفره ممکن است برای برداشتن سینوس بدون برداشتن وسیع بافت مـورد استفاده قرار گیرد.
  3. درمان با لیزر : ممکن است از لیزر درمانی برای برداشتن مجرای سینوسی و بهبود بهبود استفاده شود.

قبل از انجام عمل جراحی پیلونیدال در کلینیک مایو ، احتمالاً با یک متخصص مشورت خواهید کرد که وضعیت شما را ارزیابی میکند ، گزینه های درمانی را مورد بحث قرار داده و یک برنامه درمانی شخصی متناسب با نیازهای شما ایجاد می کند.

برای اطمینان از بهبود موفقیت آمیز و کاهش خطر عوارض یا عود ، پیروی از تمام دستورالعمل های قبل و بعد از عمل که توسط تیم مراقبت های بهداشتی ارائه شده است ، مهم است. اگر سوال یا نگرانی در مورد جراحی پیلونیدال در کلینیک مایو دارید ، در گفتگو با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود برای راهنمایی و پشتیبانی دریغ نکنید.

مرکز درمـان کیست مویی : https://www.mayoclinic.org

کلینیک NHS

در NHS (سرویس بهداشت ملی) در بریتانیا ، درمان سینوس پیلونیدال معمولاً از طریق بخش های جراحی عمومی در بیمارستان ها یا واحدهای تخصصی جراحی کولورکتال ارائه می شود. گزینه های درمانی سینوس پیلونیدال در NHS ممکن است شامل مدیریت محافظه کارانه ، روش های کم تهاجمی و مداخلات جراحی باشد.

خواندن ادامه مطلب» https://namnamak.com/%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D9%88-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%87%D8%A7/%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D9%88%DB%8C%DB%8C

بازدید : 71
شنبه 5 اسفند 1402 زمان : 11:45

ترشح مقعدی می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله:

  • عفونت ها: عفونت های مقاربتی (STIs) مانند سوزاک، کلامیدیا یا تبخال می توانند باعث ترشح مقعدی شوند. عفونت های باکتریایی در ناحیه رکتوم نیز می توانند منجر به ترشح شوند.
  • بیماری های التهابی روده (IBD): شرایطی مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو می تواند باعث التهاب در روده ها شود که منجر به ایجاد مخاط یا چرک در مدفوع شود.
  • فیستول یا آبسه مقعد: فیستول مقعدی یک تونل غیر طبیعی است که بین کانال مقعد و پوست نزدیک مقعد ایجاد می شود. آبسه ها تجمع دردناکی از چرک در نزدیکی مقعد هستند.
  • بواسیر: رگ های خونی متورم در راست روده یا مقعد می توانند باعث خونریزی و ترشح شوند.
  • شقاق مقعد: پارگی های کوچک در پوشش مقعد می تواند باعث درد، خونریزی و ترشح شود.
  • افتادگی رکتوم: زمانی که بخشی از رکتوم از مقعد بیرون زده می تواند باعث ترشح مخاطی شود.
  • داروها: برخی داروها مانند آنتی بیوتیک ها یا ملین ها می توانند بر تعادل طبیعی باکتری ها در روده تأثیر بگذارند و منجر به تغییر قوام مدفوع و ترشح شوند.
  • عوامل رژیمی: مصرف برخی غذاها یا نوشیدنی ها که باعث تحریک سیستم گوارشی می شوند، مانند غذاهای تند یا الکل، می تواند منجر به افزایش تولید و ترشح مخاط شود.
  • سایر شرایط: شرایطی مانند سرطان مقعد، اختلال عملکرد کف لگن، یا سندرم روده تحریک پذیر (IBS) نیز می تواند باعث ترشح مقعدی شود.

اگر ترشح مقعدی دارید برای تعیین علت زمینه ای و درمان مناسب، مهم است که برای ارزیابی مناسب با یک متخصص بیماری های مقعدی مشورت کنید.

فیستول مقعدی و ترشحات رکتال

فیستول مقعدی یک تونل غیر طبیعی است که بین کانال مقعد و پوست نزدیک مقعد ایجاد می شود. فیستول مقعدی اغلب نتیجه عفونت غده مقعدی است که منجر به تشکیل آبسه می شود. هنگامی که آبسه می ترکد، ممکن است یک گذرگاه یا تونل (فیستول) بین غده مقعد و پوست اطراف مقعد ایجاد کند. این عارضه می تواند علائمی مانند ترشح مقعدی، درد، تورم و گاهی تب را ایجاد کند.

ترشحات مقعدی مرتبط با فیستول می تواند بسته به نوع عفونت یا التهاب موجود از نظر رنگ، قوام و بو متفاوت باشد. ترشحات ممکن است چرکی، خونی یا حاوی مخاط باشد. معمولاً بوی بدی دارد و می تواند لباس های زیر را کثیف کند.

درمان فیستول مقعدی معمولاً شامل تخلیه آبسه و به دنبال آن مداخله عمل جراحی فیستول برای بهبود سریع آن است. آنتی بیوتیک ها نیز ممکن است برای درمان هرگونه عفونت زمینه ای تجویز شوند. اگر بیمار از جراحی فیستول اجتناب کند و بدون توجه به ایجاد آبسه ها به زندگی خود ادامه دهد، ممکن است تونل های جدیدی تشکیل شود که به مراتب فرآیند درمان را سخت تر میکند.

اگر به دلیل علائمی مانند ترشح مقعد، درد یا تورم در اطراف مقعد مشکوک به فیستول مقعدی هستید، مهم است که برای ارزیابی و درمان مناسب از یک جراح فیستول مانند یک متخصص گوارش یا جراح کولورکتال کمک بگیرید.

https://aftabir.com

بازدید : 41
چهارشنبه 18 بهمن 1402 زمان : 12:47

a0d3f60de73b138136fced57940f50ad.jpg

پماد کلوتریمازول یک داروی ضد قارچی است که برای درمان عفونت‌های قارچی پوست، مانند خارش و قرمزی پوست، در قسمت های مختلف بدن از جمله برای درمان عفونت مقعدی استفاده می‌ شود.

این پماد به عنوان یک ضد قارچ موضعی عمل کرده، به کنترل رشد و تکثیر قارچ‌ ها در ناحیه مورد عفونت کمک می‌ کند.

قبل از استفاده از پماد کلوتریمازول، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا در مورد نحوه استفاده، مقدار مناسب و مدت زمان استفاده مناسب، اطلاع پیدا کنید. همچنین، اگر داروهای دیگری مصرف می‌کنید یا حساسیت به هر گونه ماده‌ی دارویی دارید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

در این مقاله از کلینیک زارعی از تمامی کاربرد های پماد کلوتریمازول برای عفونت مقعدی مطلع میشویم.

عفونت مقعدی چیست و چه علائمی دارد؟

عفونت مقعدی چیست

عفونت مقعدی یا عفونت آنوس (آنال)، یک نوع عفونت قارچی یا باکتریایی در ناحیه مقعد است که ممکن است باعث ایجاد علائم مختلفی شود. برخی از علائم شایع عفونت مقعدی شامل موارد زیر می‌ باشند:

  • خارش و سوزش
  • قرمزی و تورم
  • درد و ناراحتی هنگام ادرار کردن
  • خونریزی مقعدی یا خون در مدفوع
  • احساس درد و تنگی مقعد
  • تشدید علائم از قبل ایجاد شده پس از هر رژیم غذایی

در صورت تجربه هر یک از این علائم، بهتر است به پزشک خود مراجعه کرده تا تشخیص دقیق و درمان مناسب برای شما تعیین شود.

درمان عفونت و ترشحات مقعدی معمولاً شامل داروهای ضد قارچ یا ضد باکتری، تغییرات در رژیم غذایی و رعایت بهداشت فردی مانند شستشوی منطقه آنال با آب و صابون است.

https://justpaste.it/ao6l7

بازدید : 50
چهارشنبه 18 بهمن 1402 زمان : 11:54

سیر دارای ویژگی ضد قارچی است. مصرف سیر در غذاهای خود می تواند به کاهش علائم زگیل تناسلی کمک کند. سیر به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی خود شناخته شده است، از این رو می توان از آن برای مبارزه با ویروسی که باعث زگیل می شود استفاده کرد. می تواند یک درمان خانگی مفید برای درمان زگیل تناسلی باشد.

حبه های سیر له شده را می توان روی ناحیه آسیب دیده اعمال کرد و سپس با بانداژ پوشانید. حتی می توانید روغن کرچک و سیر له شده را مخلوط کنید تا خمیری برای استفاده درست کنید. این درمان طبیعی را حداقل دو بار در روز تکرار کنید تا از شر زگیل تناسلی خلاص شوید.

سرکه سیب

asrmehr.ir ماهیت اسیدی سرکه سیب ویروس ایجاد کننده زگیل تناسلی را از بین می برد و آن را به عنوان یک درمان طبیعی موثر ثابت می کند. شما باید یک تکه پنبه را در سرکه سیب آغشته کنید و آن را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده زگیل بمالید. فقط مطمئن شوید که سرکه سیب طبیعی را از یک منبع قابل اعتماد خریداری کنید تا محصولی معتبر به دست آورید. این ماده یک درمان خانگی چند منظوره است و برای بسیاری از مزایای دیگر نیز استفاده می شود.

images_1707123341_65c0a28d170d9.jpg

پوست موز

آنزیم های مفیدی در پوست موز وجود دارد که می تواند به از بین بردن ایمن و سریع زگیل تناسلی کمک کند. فقط تکه داخلی پوست موز را بردارید و آن را روی زگیل قرار دهید. قسمت داخلی باید ناحیه آسیب دیده را لمس کند. آن را با استفاده از نوار یا بانداژ در جای خود نگه دارید و اجازه دهید یک شب بماند. صبح روز بعد آن را بشویید و می توانید ظرف چند روز از شر زگیل خلاص شوید.

بازدید : 64
دوشنبه 16 بهمن 1402 زمان : 12:11

درمان زگیل تناسلی با روش کرایو در کلینیک یا مطب متخصص جراح عمومی انجام می شود. پس از بررسی های لازم توسط پزشک مربوطه، نیتروژن مایع در دما -196 درجه سانتی گراد یا دی اکسید کربن روی زگیل ها اعمال می شود.

یکی از روش های قطعی جهت از بین بردن و درمان انواع زگیل ها ؛ به خصوص زگیل های تناسلی، درمان با روش کرایو می باشد که با نام های سرما درمانی، کرایوتراپی ، فریز کردن و انجماد نیز ممکن است آن را شنیده باشید. درمان زگیل تناسلی با روش کرایو در کلینیک یا مطب متخصص جراح عمومی انجام می شود. پس از بررسی های لازم توسط پزشک مربوطه، نیتروژن مایع در دما -196 درجه سانتی گراد یا دی اکسید کربن روی زگیل ها اعمال می شود. دکتر برای کاهش حس درد بیمار از بی حسی موضعی استفاده کرده و زمان انجام کرایو شخص فقط کمی سرما روی پوست خود حس می کند. زمان تقریبی برای درمان با کرایو 20 دقیقه است.

در صورت زیاد بودن تعداد زگیل ها ممکن است که جلسات درمانی تا دو یا سه جلسه بکشد یا طبق صلاحدید پزشک از روش درمان زگیل تناسلی با لیزر کمک گرفته شود. کرایو برای درمان زگیل های تناسلی زنان و مردان استفاده میشود.

مطالعه بیشتر: میتوان بعد از لیزر زگیل تناسلی رابطه داشت؟

درمان زگیل تناسلی به روش کرایو چگونه است؟

 درمان زگیل با روش کرایو

روش کرایوتراپی (جراحی به روش کرایو) توسط اعمال نیتروژن مایع و یخ زدن ، زگیل های دستگاه تناسلی را از بین می برد. این عمل در مراحل زیر انجام می گیرد:

  1. پزشک نیتروژن مایع را به زگیل ها و اطراف آنها اعمال می کند. در این هنگام نیتروژن به عمق زائده های گوشتی نفوذ می کند.
  2. سپس بافت زائده با نیتروژن مایع منجمد می شود. پزشک صبر می کند تا بافت ذوب شود. در صورت لزوم و تشخیص پزشک، ممکن است که مجدد بافت زگیل را منجمد کند.
  3. در آخر نیتروژن مایع با تخریب دیواره ی سلول ها، بافت زائده را از بین می برد و قسمت تحت درمان ملتهب می شود. این التهاب کمک می کند تا بافت عفونی سریع تر از بین رفته و پوسته پوسته های ناشی از زگیل تناسلی شروع به ریزش کنند.

زمان انجام این عمل نسبت به تعداد زگیل ها و اندازه آنها متفاوت است. بیمار در طول درمان ممکن است احساس سوزش خفیف یا متوسط داشته باشد.

لازم به ذکر است که زگیل های تناسلی در مجرای ادرار یا مقعد معمولاً به زمان درمان بیشتری احتیاج دارند زیرا ممکن است زگیل ها داخل دهانه این عضو ها شکل گرفته باشند.

مراقبت های قبل و پس از کرایو زگیل تناسلی

روز درمان پیش از اینکه به کلینیک مراجعه کنید، با کرم موبر تمام موهای زائد خود را از بین ببرید. از تیغ یا ژیلت استفاده نکنید. چرا که باعث پخش شدن ویروس زگیل به دیگر قسمت های بدن می شود.

پس از انجام کرایو تقریبا بیمار به 2 هفته زمان برای بهبودی نیاز دارد تا زگیل کاملا برطرف شود. اگر پس از گذشت 2 الی 3 روز کمی درد داشتید، کاملا طبیعی است. در اکثر موارد روی جای زگیل تاول می زند یا ممکن است یک زخم کوچک ظاهر شود. اگر تاول سر باز کرد و کمی خو آبه از آن خارج شد، محل زخم را کاملا تمیز نگه دارید تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

اما نگران نباشید زیرا پس از گذشت چند روز زخم و تاول از بین می روند.

 چطوری از زگیل تناسلی پیشگیری کنیم

انجام و توجه به برخی نکات می تواند در روند بهبودی و درمان تا حدودی موثر باشد. مراقبت های بعد از عمل شامل کارهای زیر هستند:

  • هر 12 ساعت از پمادهای التیام دهنده برای زخم استفاده شود.
  • دوش گرفتن، حمام کردن و شستن زگیل ها پس از کرایو درمانی مشکلی ندارد.
  • تا بهبودی کامل سعی کنید رابطه جنسی خود را کم کرده و از کاندوم استفاده کنید.
  • با گذشت یک هفته از انجام کرایو زائده ها خودشان می ریزند پس از کندن آنها خودداری کنید.
  • به منظور اطمینان خاطر از تیغ یا ژیلت برای اصلاح استفاده نکنید.
  • زائده های زگیل را لمس نکنید زیرا امکان منتشر شدن ویروس تا از بین نرفتن آنها ممکن است وجود داشته باشد.

https://aftabir.com/reportages/view/1335/%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%88-%D8%B2%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%84%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF

بازدید : 48
چهارشنبه 11 بهمن 1402 زمان : 11:41

برخی از روش‌ های جلوگیری از ایجاد فیستول عبارتند از:

  • رعایت بهداشت شخصی: شستن دست‌ ها به طور منظم و بهداشتی، استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن دست‌ها، عدم استفاده از حوله و لوازم شخصی دیگر با دیگران، و استفاده از کفش‌ های مناسب و تمیز.
  • تغذیه سالم: مصرف مواد غذایی سالم و غنی از فیبر، مانند سبزیجات و میوه‌ ها، می‌ تواند به جلوگیری از ایجاد فیستول کمک کند.
  • تحرک و ورزش: ورزش و تحرک منظم می‌ تواند باعث بالا رفتن سطح فعالیت بدن شده که منجر به جلوگیری میشود.
  • درمان بیماری‌ های عفونی: درمان سریع بیماری‌ های عفونی مانند التهاب روده، کولیت و آنال فیستول می‌ تواند به جلوگیری از ایجاد فیستول کمک کند.
  • جلوگیری از تغییرات در فشار داخلی بدن: جلوگیری از تنش و فشار زیاد در منطقه شکم و لگن، مانند تحمل درست در هنگام دفع مزاج باعث پیشگیری از ایجاد فیستول میشود.

برای درمان فیستول به کدام پزشک باید مراجعه کرد؟

برای درمان فیستول باید به پزشک جراح متخصص روده و مقعد مراجعه کنید زیرا او میتواند بهترین جراح برای فیستول باشد. این پزشک می‌ تواند با استفاده از تست‌ های تشخیصی و تصویربرداری، نوع و شدت فیستول شما را تشخیص دهد و درمان مناسب را برای شما تعیین کند. در برخی موارد، پزشکان دیگری نیز ممکن است در درمان فیستول شرکت کنند، مانند پزشکان داخلی، گوارش و رادیولوژیست.

جراح-فیستول

چه سوالاتی زمان مراجعه به جراح فیستول بپرسم؟

زمان مراجعه به متخصص فیستول، شما می‌ توانید از او سوالات زیر را بپرسید:

  • نوع فیستول من چیست؟
  • چه علائمی از فیستول دارم؟
  • آیا آزمایش های تشخیصی خاصی برای فیستول وجود دارد؟
  • چه روش‌ های درمانی برای فیستول وجود دارد؟
  • آیا درمان فیستول نیاز به جراحی دارد؟
  • چه روش‌ های جراحی برای درمان فیستول وجود دارد؟
  • چه مدت زمانی برای بهبود کامل پس از جراحی لازم است؟
  • آیا درمان فیستول ممکن است عوارض جانبی داشته باشد؟
  • آیا من باید تغییرات خاصی در رژیم غذایی خود اعمال کنم؟
  • آیا من باید به دنبال علائم و نشانه‌ های جدید باشم و در صورت بروز آن‌ ها به پزشک خود اطلاع دهم؟

https://www.titrekootah.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%86%D8%A7%D9%81-7/105393-%D8%B9%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%D9%88%D8%AD%D8%B4%D8%AA%D9%86%D8%A7%DA%A9-%D8%B9%D9%85%D9%84-%D9%81%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%84-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C

بازدید : 42
يکشنبه 8 بهمن 1402 زمان : 12:10

علت درد در مقعد می‌ تواند به دلیل عوامل مختلفی باشد که عبارتند از:
• هموروئید: این بیماری باعث تورم و التهاب در رگ‌های بزرگ شکم و مقعد می‌ شود که در نتیجه آن درد، خونریزی و گاهی اوقات خروج خون از مقعد نیز رخ می‌دهد.
• التهاب مقعد: این عارضه باعث التهاب و تورم در منطقه مقعد می‌ شود که در نتیجه آن درد، خارش مقعدی و خروج مقدار کمی خون از مقعد رخ می‌ دهد.
• شکم درد: درد شکم می‌ تواند به منطقه مقعد هم تابیده شود و در نتیجه درد در مقعد نیز رخ دهد.
• یبوست: وجود مدت طولانی مواد زائد در روده باعث فشار بر منطقه مقعد می‌ شود که در نتیجه آن درد و سوزش در مقعد رخ می‌ دهد.
• تغییرات در رژیم غذایی: مصرف غذاهای چرب و سنگین، نوشیدنی‌های الکلی و کافئینی و یا نداشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند به علائم درد و سوزش در مقعد منجر شود.
• بیماری‌ های دستگاه گوارش: برخی از بیماری‌ های دستگاه گوارش مانند التهاب روده، آسیب‌ های معده و روده، عفونت‌ های باکتریایی و ویروسی و یا بیماری‌ های عفونی مانند کولیت می‌تواند به درد و سوزش در مقعد منجر شود.
با توجه به علائم و شدت درد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
تیر کشیدن مقعد و درد ناگهانی
تیر کشیدن مقعد ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله هموروئید، التهاب مقعد، شکم درد، یبوست، تغییرات در رژیم غذایی و بیماری‌ های دستگاه گوارش رخ دهد. این علائم ممکن است همراه با درد، خونریزی، سوزش، خارش و یا خروج مقدار کمی خون از مقعد باشد.
در صورتی که علائم شما شدید است و به مدت طولانی ادامه دارد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا علت دقیق و درمان مناسب برای شما تعیین شود. همچنین، رعایت رژیم غذایی سالم و انجام ورزش‌ های مناسب نیز به بهبود علائم شما کمک خواهد کرد.

دلایل سوزش مقعدی در بزرگسالان
سوزش مقعدی در بزرگسالان ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله التهاب مقعد، هموروئید، عفونت‌ های باکتریایی یا قارچی، تغییرات در رژیم غذایی، یبوست، دیابت، بیماری‌ های دستگاه گوارش و یا عوامل خارجی مانند تحریک شدید مقعد، استفاده از صابون‌ ها و محصولات شوینده قوی و یا تماس با مواد شیمیایی رخ دهد.
در صورتی که سوزش مقعدی شما شدید و به مدت طولانی ادامه دارد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید تا علت دقیق و درمان مناسب برای شما تعیین شود. همچنین، رعایت رژیم غذایی سالم، استفاده از محصولات شوینده نرم و بدون عطر، استفاده از لوازم بهداشتی شخصی به صورت منظم و مناسب، و از بین بردن عوامل تحریک کننده مانند دود سیگار و الکل نیز به بهبود علائم شما کمک خواهد کرد.

منبع

تعداد صفحات : 5

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 260
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 42
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13709
  • بازدید ماه : 16310
  • بازدید سال : 30188
  • بازدید کلی : 2595788
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه